Pozycjonowanie strony Domu Seniora – czy to się opłaca?

Wprowadzenie

Czym jest pozycjonowanie w Google ?

Jeśli nie wiesz czym jest SEO, a inaczej mówiąc pozycjonowanie w Google, to wytłumaczę to w prosty i szybki sposób.

Wyobraź sobie, że ktoś szuka informacji w Internecie — co robi? Najczęściej otwiera najpopularniejszą wyszukiwarkę Google. Zapewne Ty też tak robisz szukając jakiś usług lub produktów.

Podobnie działa Twój potencjalny klient. Szukając usług, takich jak „dom opieki” czy „dom opieki seniora”, wpisuje te frazy w wyszukiwarkę. W odpowiedzi otrzymuje listę wyników — strony internetowe domów opieki, które oferują tego rodzaju usługi.

Lista wyników w Google na frazę „dom opieki”

Celem pozycjonowania jest, aby Twoja strona wyświetliła się na frazę "Dom opieki" na samej górze listy wyników wyszukiwaniana. Chcesz sprawdzić, czy Twoja strona wyświetla się w Google ? Kliknij tutaj, aby to przetestować.

Analiza konkurencji w branży domów opieki

Zastanawiasz się nad pozycjonowaniem strony internetowej Twojego domu opieki? A może uważasz, że inwestowanie w pozycjonowanie w Google nie ma sensu, bo przecież masz pełne obłożenie. W tej analizie, pokażę Ci jak duży potencjał jest w wyszukiwarce Google.

Przeprowadziłem analizę konkurencji w Twojej branży, skupiając się na najczęściej wyszukiwanych frazach w Google oraz stronach internetowych, które już są pozycjonowane. Okazuje się, że niektóre z nich przyciągają nawet 1700 wejść miesięcznie. To pokazuje, jak wielka liczba osób szuka przez Internet usług domów opieki, a także, jak wiele możesz zyskać dzięki dobrze zaplanowanej strategii SEO.

Co dowiesz się z tej analizy?

Po zapoznaniu się z tą analizą zyskasz wiedzę na temat:

  • Najczęściej wyszukiwanych fraz w Google w branży domów opieki – dowiesz się, jakie słowa kluczowe wpisują Twoi potencjalni klienci.
  • Liczby wyszukań dla każdej frazy – zrozumiesz, jak duże jest zainteresowanie usługami w Twojej okolicy lub na rynku ogólnym.
  • Popularności i trendów w Twojej branży – poznasz poziom zapotrzebowania na usługi domu opieki.
  • Twojej konkurencji i jej działań – zobaczysz, które domy opieki już inwestują w SEO, jakie mają efekty i co możesz zrobić, aby być przed nimi.

Nie przedłużając, zapraszam Cię do analizy!

Jakie słowa najczęściej wpisują w Google Twoi potencjalni klienci ?

Osoby zainteresowane pobytem w domu opieki, a także ich bliscy, którzy poszukują odpowiedniego miejsca dla swoich rodziców, dziadków czy innych członków rodziny, najczęściej wpisują w Google frazy takie jak:

  • dom opieki
  • dom seniora
  • dom spokojnej starości
  • dom starców
  • dom opieki społecznej
  • prywatny dom opieki

Poniższa tabela pokazuje dokładnie ile jest takich wyszukań miesięcznie.

Nazwa frazy Miesięczna ilość wyszukań
dom opieki 9900
dom seniora 8100
dom spokojnej starości 4400
dom starców 1900
dom opieki społecznej 1600
prywatny dom opieki 1000

Te liczby robią wrażenie i jasno pokazują, że zainteresowanie usługą nie tylko jest stabilne, ale również dynamicznie rośnie. Coraz więcej osób szuka informacji o domach opieki, co stanowi ogromną szansę na dotarcie do nowych klientów.

Poniższa tabela przedstawia ilość wyszukań od listopada 2023 do października 2024. Widać, że następuje tendencja wzrostowa od 19% do 50% rok do roku, według danych Google Ads.

Miesiąc dom opieki dom seniora dom spokojnej starości dom starców dom opieki społecznej prywatny dom opieki
11.2023 8100 6600 3600 1900 1900 1000
12.2023 8100 6600 3600 2400 1900 880
01.2024 9900 8100 4400 2400 2400 1300
02.2024 9900 6600 4400 2400 1900 1000
03.2024 9900 6600 4400 1900 1600 1000
04.2024 9900 8100 4400 1900 1600 1300
05.2024 9900 8100 4400 2400 1600 1000
06.2024 9900 8100 4400 1900 1600 1000
07.2024 9900 9900 4400 2400 1600 1000
08.2024 12100 9900 3600 1900 1300 880
09.2024 12100 8100 2900 1900 1300 720
10.2024 12100 9900 3600 1900 1600 1000
Wzrost
rok do roku:
49% 50% 0% 19% 0% 39%

Jakie są intencje osób szukających domu opieki?

Podczas wyszukiwania w Google możemy wyróżnić dwie główne intencje użytkowników:

  1. Chęć zakupu – użytkownik chce znaleźć usługę lub produkt i jest gotowy podjąć decyzję zakupową.
  2. Rozwiązanie problemu – użytkownik szuka porad, informacji lub odpowiedzi na konkretne pytanie.

W przypadku wyszukań usługi - domów opieki dominującą intencją jest bezpośrednia chęć zakupu. Twoi potencjalni klienci to najczęściej osoby młodsze – dzieci lub bliscy seniorów, którzy szukają zaufanego miejsca, w którym ich rodzic czy krewny znajdzie odpowiednią opiekę.

Jak duża jest obecnie konkurencja ?

Tylko niewielka część domów opieki inwestuje w pozycjonowanie swoich stron internetowych. To właśnie te placówki zyskują największą ilość zapytań od klientów, ponieważ są widoczne na najwyższych pozycjach w Google.

Obecna sytuacja daje ogromną przewagę tym, którzy zdecydują się działać już teraz. Konkurencja jest jeszcze stosunkowo mała, co oznacza, że osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce jest znacznie łatwiejsze i mniej kosztowne niż w branżach, gdzie SEO jest standardem.

Dlaczego to najlepszy moment na rozpoczęcie pozycjonowania?

  • Niska konkurencja – stosunkowo mała liczba pozycjonowanych stron w tej branży oznacza, że Twoje działania mogą szybko przynieść widoczne efekty.
  • Przewaga na rynku – rozpoczynając pozycjonowanie teraz, zbudujesz solidną pozycję zanim konkurencja zdecyduje się na podobny krok.
  • Coraz większe zainteresowanie usługą – rosnąca liczba wyszukiwań związanych z domami opieki sprawia, że ruch w wyszukiwarce będzie stale wzrastał, a Ty możesz wykorzystać tę tendencję na swoją korzyść.

Z kim będziesz konkurować?

Twoimi największymi rywalami w konkurencji o najwyższe pozycje, będą placówki, które już zainwestowały w SEO i zajmują wysokie pozycje w Google. Są to najczęściej domy opieki, które postawiły na profesjonalne strony internetowe i regularnie pracują nad swoją widocznością.

Oto kilka z nich:

  • Senior Residence www.senior-residence.pl
  • Dom Mangolia www.dommagnolia.com
  • Proaltum www.proaltum.pl
  • Dom Opieki Warszawa www.domopiekiwarszawa.pl
  • Obok Lasu www.obok-lasu.pl

Poniższe tabele pokazują miesięczną ilość odwiedzin stron dla każdej z wytypowanej konkurencji oraz ilość fraz kluczowych w tzw. TOP3 - trzy pierwsze pozycje w Google, TOP 10 oraz TOP 50. Im więcej słów kluczowych tym lepiej, bo wtedy strona internetowa wyświetla się częściej w Google i pozyskuje większy ruch.


Dom Mangolia: www.dommagnolia.com

Dom Opieki Warszawa www.domopiekiwarszawa.pl

Obok Lasu www.obok-lasu.pl

Większość wytypowanych konkurentów działa aktywnie w zakresie SEO, co oznacza, że:

  • Posiadają dobrze przygotowane strony internetowe zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google.
  • Publikują regularnie artykuły na blogach i prowadzą aktualności, co wzmacnia ich pozycje na różne frazy kluczowe.
  • Wykorzystują zaawansowane techniki SEO, takie jak optymalizacja techniczna stron czy pozyskiwanie zewnętrznych linków (działanie te są kluczowe, ale ich szczegóły nie będą tu omawiane).

Czy osiągnięcie wysokich pozycji wciąż jest możliwe?

Mimo aktywności konkurencji, osiągnięcie wysokich pozycji w Google w stosunkowo krótkim czasie jest nadal realne, zwłaszcza jeśli działania SEO zostaną wdrożone konsekwentnie i profesjonalnie. Obecna sytuacja wymaga jednak szybkich decyzji, zanim rynek stanie się bardziej nasycony.

Przykład sukcesu: obok-lasu.pl

Strona obok-lasu.pl jest świetnym przykładem dynamicznego wzrostu. Dzięki odpowiednio zaplanowanej strategii SEO:

  • W ciągu 3 miesięcy zaczęła wyświetlać się na 400 fraz kluczowych.
  • Obecnie generuje 4000 wejść miesięcznie, co przekłada się na znaczące zainteresowanie ofertą i potencjalnych klientów.
Wykres przedstawia dynamiczny wzrost widoczności www.obok-lasu.pl

Ten przykład pokazuje, że dobrze zaplanowane działania SEO mogą przynieść efekty nawet w krótkim czasie, co może być kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej w Twojej branży - domów opieki.

Podsumowanie konkurencji

Poniższa tabela przedstawia zestawienie danych kondycji stron internetowych konkurencji. Analiza tych danych pozwala lepiej zrozumieć, jakie działania podejmują Twoi konkurenci, a które zaniedbują. Dużą uwagę koncentrują na pozyskanie linków zewnętrznych oraz na zwiększaniu ilości fraz kluczowych, które generują ruch.

Natomiast wydajność stron internetowych na urządzeniach mobilnych, pozostawia wiele do rzyczenia. Ciekawym przypadkiem jest strona www.proaltum.pl która ma wysoki Domain Rating w stosunku do konkurnecji, ale za to mały ruch - 506 wejść na stronę. Może to oznaczać, że ich strona jeszcze nie wyświela się na wysokich pozycjach.

Strona www DR Backlinki Wydajność mob. SEO mob. Wydajność desktop SEO desktop Szacowany ruch
senior-residence.pl 21/100 320 56/100 92/100 98/100 92/100 1800
dommagnolia.com 1.6/100 328 30/100 100/100 64/100 100/100 1900
proaltum.pl 19/100 68 53/100 100/100 94/100 100/100 506
domopiekiwarszawa.pl 4.2/100 76 14/100 100/100 47/100 100/100 1700
obok-lasu.pl 6/100 547 39/100 100/100 86/100 100/100 4000

Legenda:

  • DR- Domain Rating ocena domeny pod względem jakości linków zew.
  • Backlinki - ilość linków zewnętrznych,
  • Wydajność mob. - wydajność strony na urządzeniach mobilnych według Google
  • SEO mob. - ocena optymalizacji strony na urządzniach mobilnych.
  • Wydajność desktop - wydajność strony na komputerach, według Google
  • SEO desktop - ocena optymalizacji strony na komputerach.
  • Szacowany ruch - miesięczna ilość wejść na stronę.

Wnioski dotyczące pozycjonowania stron Domów Opieki w Google

Obecnie konkurencja w Google dla fraz związanych z Domami Opieki jest stosunkowo niska. Właściciele domów opieki, którzy już teraz inwestują w pozycjonowanie, zdobywają znaczącą przewagę. Zbudowana dziś widoczność w wyszukiwarce przyniesie korzyści na lata, ponieważ kiedy konkurencja zacznie dostrzegać potencjał SEO, te strony będą już miały tak silną pozycję, że trudno będzie je wyprzedzić.

Frazy takie jak „dom opieki” czy „dom seniora” generują miesięcznie około 9 000 wyszukań, co pokazuje duże zainteresowanie tą usługą. Co więcej, liczba zapytań w Google systematycznie rośnie – od 19% do nawet 50% rocznie.

Popyt na domy opieki będzie wzrastał

W Polsce w 2021 roku działało 2 015 placówek związanych z opieką nad seniorami, a zapotrzebowanie na tego typu usługi dynamicznie rośnie. Starzejące się społeczeństwo i zmieniające się potrzeby opieki nad osobami starszymi sprawiają, że rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny. Więcej informacji o sytuacji osób starszych możesz przeczytać w przeprowadzonej analizie z 2023 przez Ministra do spraw Polityki Senioralnej

Co dalej ? Jak wykorzystać tą analizę ?

Możesz zamknąć tą stronę i zapomnieć o tym co przeczytałeś :), a możesz też coś z tym zrobić i pójść krok dalej.
Po prostu poznać obecną sytuację Twojej strony na tle konkurencji.

Przygotuję dla Ciebie indywidualną analizę oraz plan działania. Wyniki przedstawię na spotkaniu, na którym będziemy mogli swobodnie porozmawiać i odpowiem na Twoje pytania. Spotkanie oraz analiza są bezpłate.

Poznaj obecną sytuację Twojej strony
na tle konkurencji.

Przygotuję bezpłatną analizę oraz plan działania.